کنجد و خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که سلول‌های ما را در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های بسیار موذی هستند که بدن ما را در معرض بیماری‌های قلبی عروقی، برخی از سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر مربوط به پیری قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید خودتان را از این بیماری‌ها و پیری دور نگه دارید بهتر است از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها غافل نشوید. کنجد هم یکی از این مواد غذایی مفید است. به غذاهایتان از این دانه‌های ریز اضافه کنید. یک مشت از این دانه‌های بو داده میل کنید تا بدنتان قوی‌تر و جوان تر شود.

کنجد حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام توکوفرول‌ها می‌باشد که سازنده‌ی ویتامین E هستند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد اگر روزانه کنجد را چه به صورت دانه ( ۱۱ گرم)، روغن ( ۲۲.۵ گرم) یا پودر (۵۰ گرم) به غذاهایتان اضافه کنید میزان آنتی‌اکسیدان‌های خونتان را بالا می‌برد. زمانی که به اندازه‌ی کافی از این آنتی‌اکسیدان‌ها جذب کنید بدنتان را در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی ایمن کرده‌اید. توجه داشته باشید جذب ویتامین E بالا پوستتان را در وضعیت بهتری نگه می‌دارد یعنی آکنه و مشکلات پوستی را از شما دور می‌کند.

همچنین دانه‌ی سبوس دار کنجد یک منبع فوق‌العاده‌ی مس می‌باشد. مس در بدن آنزیم‌های زیادی تولید می‌کند که برای ساخت هموگلوبین‌ها و کلاژن لازم است. کلاژن پروتئینی است که در ساخت و احیای بافت‌ها شرکت دارد. آنزیم‌های متعدد موجود در مس به بدن کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد مقابله کند.

 کانال تلگرام
 صفحه اینستاگرام

ارسال یک دیدگاه