خرید و فروش دانه های روغنی در سرای ایران کنجد

 خرید و فروش دانه های روغنی در سرای ایران کنجد

به طور کلی دانه‌های روغنی به دانه‌هایی گفته می‌شود که به منظور تهیه روغن و عملیات روغن‌گیری آن‌ها را پرورش می‌دهند، علاوه بر روغن‌گیری از پسماند این دانه‌ها نیز می‌توان برای مصارف دیگری استفاده کرد. معمولا دانه‌های روغنی بسیار غنی هستند و می‌توانند ویتامین، فیبر و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنند. به همین دلیل است که؛ در مقایسه با سایر روغن‌های معمولی و حیوانی قیمت بالاتری دارند. این دانه‌ها هم به صورت خام و هم به صورت حرارت دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این روغن می‌توان به جای روغن حیوانی نیز استفاده کرد که ارزش غذایی بسیار بالایی هم دارد.

در ادامه با ما در سرای ایران کنجد همراه باشید، تا بهترین و پرخاصیت‌ترین آن ها را قبل از خرید دانه‌های روغنی به شما معرفی کنیم.

دانه کنجد

دانه کنجد، دانه‌ای بسیار مغذی و سرشار از ویتامینE، منگنز، مس و آهن برای بدن است، کلسیم موجود در این دانه 3 برابر کلسیم شیر است. فنول‌های موجود در ساختار دانه کنجد به کاهش سطح کلسترول خون و فشار خون بدن کمک می‌کند، از دانه و روغن کنجد می‌توان در پخت‌وپز و در انواع غذاهای سرد چون سالاد استفاده کرد. به طور کلی در هر 100 گرم حدود 573 کیلوکالری انرژی وجود دارد.

دانه تخم کدو

تخم کدو یکی دیگر از دانه‌های روغنی مقوی و بسیار پرکاربرد است. در این دانه، مواد مغذی و مورد نیاز بدن، چربی‌های سالم و موادی چون منیزیم، مس، روی، پروتئین، منگنز، آهن و آنتی اکسیدان‌ وجود دارد که در از بین بردن سلول‌های سرطانی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، تخم کدو از بین‌برنده افسردگی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تقویت کننده استخوان‌ها است. از لحاظ ارزش غذایی هر 100 گرم تخم کدو برابر با 295 کالری انرژی است.

تخم آفتاب‌گردان

تخم آفتابگردان همانند سایر دانه‌های روغنی از خواص درمانی و مواد مغذی بالایی برخوردار است. در ساختار این دانه روغنی انواع اسیدهای آمینه، فیتوسترول‌ها، فیبر، ویتامین و لینوئیک اسیدها وجود دارد. از جمله خواص درمانی این دانه؛ بهبود بخشیدن سیستم قلبی و عروقی، تنظیم کننده تیروئید، از بین برنده سلول‌های سرطانی و تنظیم‌کننده قند خون بدن اشاره کرد. ارزش غذایی هر 100 گرم دانه آفتابگردان برابر با 290 کالری انرژی است.

دانه کتان

تخم کتان یکی از دانه‌های مقوی است که علاوه بر خواص درمانی بالایی که دارد بیشتر مردم آن را به دانه‌ای مناسب برای چربی سوزی می‌شناسند. دانه کتان در از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو بسیار موثر بوده و به کاهش وزن کمک می‌کند. در ساختار این دانه ترکیباتی چون اسیدهای چرب، پروتئین، ویتامینB، آهن، منیزیم، فیبر فراوان، کربوهیدرات، کلسیم و اسیدهای چرب امگا3 وجود دارد. همانطور که دیدید این دانه بسیار غنی بوده و در درمان بیماری‌های مربوط به روده و کبد بسیار موثر است، همچنین به کاهش کلسترول خون، فشار خون بدن و قند خون بدن کمک بسیاری می‌کند.

دانه بادام زمینی

دانه بادام زمینی طبع سردی دارد و یک منبع بسیار غنی از اسید فولیک، تیامین، بیوتین، فیبر، فسفر، ویتامین E، منگنز و نیاسین است، این دانه به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد برای سلامتی پوست و مو مفید است و فشار خون و کلسترول بدن را نیز کاهش می‌دهد اما خوردن آن به افراد چاق توصیه نمی‌شود.
ارزش غذایی بادام زمینی بسیار بالاست به طوری که هر 100 گرم بادام زمینی حدود 580 کیلو کالری دارد اما در مقابل کربوهیدرات چندان زیادی ندارد.

دانه کلزا

گیاه کلزا در مناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب رشد می‌کند. این دانه خواص درمانی بسیاری دارد و میزان کلسترول خون بدن را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهدو دانه روغنی کلزا از ترکیباتی چون اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، اسید لینولئیک، امگا6 و اسید اورسیک تشکیل شده است.
روغن حاصل از دانه کلزا یکی از سالم‌ترین روغن‌های موجود است اما نباید برای پخت و پز از آن استفاده کرد به دلیل اینکه توانایی تحمل حرارت بالا را ندارد و در مقایسه با سایر روغن‌ها در جهان کمترین میزان چربی اشباع شده را در خود جای داده است.

وانواع دانه های روغنی دیگری نیز وجود دارد، که می توانید در بازرگانی قربانی ( سرای ایران کنجد ) آن ها را جستجو کنید.

برای روغن گیری و خرید و فروش انواع دانه های روغنی، با شماره 09154486257 (بازرگانی قربانی) تماس بگیرید.

آدرس حضوری: مشهد- بلوار توس (چهارراه خیام به طرف میدان فهمیده)، توس 1- طالبی6- پلاک 105

کانال تلگرام oilseeds

صفحه اینستاگرام iran_konjed

کانال تلگرام oilseeds

صفحه اینستاگرام iran_konjed

ارسال یک دیدگاه